1. Gabaryty pojedynczego wyrobu malowanego nie powinien przekraczać wymiarów roboczych (długość x szerokość x wysokość) 6,10 x 1,45 x 1,95 m
2. Ciężar pojedynczego wyrobu nie powinien przekraczać wagi: 450 kg
3. Wyrób malowany powinien być wykonany ze stali konstrukcyjnej o podobnym składzie chemicznym lub aluminium.
4. Powierzchnia wyrobu nie może być pomalowana żadną farbą, pokryta smarami lub środkami ochrony czasowej zawierającymi silikony.
5. Wyrób nie może być mokry. W przestrzeniach wewnętrznych nie może występować woda lub inny środek chemiczny lub materiał (np. smar, wełna mineralna, drewno, styropian, tworzywo sztuczne)
6. Dla konstrukcji spawanych, zgrzewanych, nitowanych istotne jest:
7. Każdy pojedynczy wyrób podczas malowania musi być zawieszony lub podparty, dlatego należy przewidzieć miejsca zawieszenia lub otwory, które będą niedomalowane i zostaną zaprawione.
8. Wszystkie ostre krawędzie i otwory powinny być ogradowane przed malowaniem.
9. Dla elementów pasowanych należy uwzględnić luz technologiczny powiązany z grubością farby (od ok. 60-120 mikronów, zależnie od nakładanej farby i jej rozwinięcia)
10. Gwinty, otwory i inne miejsca, które nie mogą być pomalowane, należy zaznaczyć w dostarczonej do malarni dokumentacji.
11. Dla wyrobów wcześniej cynkowanych ogniowo istotne jest:
1. Wygląd powłoki ocenia się na powierzchni istotnie ważnej, która powinna być uzgodniona z Klientem. Nie włącza się do powierzchni istotnej krawędzi, wgłębień i powierzchni wewnętrznej. Powłoka na powierzchni istotnej nie może mieć żadnych rys sięgających aż do metalu podłoża. Kiedy powierzchnia istotna oglądana jest pod kątem 60° nie mogą być widoczne z odległości 3m następujące wady: nadmierna chropowatość, zacieki, pęcherze, wtrącenia, kratery, matowe plamy, pory, wgłębienia, zadrapania. Powłoka musi mieć równomierny kolor i połysk. Kryteria te muszą być spełnione przy następujących warunkach oceny:
Uwaga: Nadlewy i nierówności faliste na powierzchni ocynkowanej są traktowane jako naturalna konsekwencja cynkowania, dlatego nie stanowią wady powierzchni pomalowanej.
2. Kolory według palety RAL powinny być zgodne z tablicą K7. Kolory specjalne i wygląd farb strukturalnych powinien być zgodny z próbnikiem wymalowania ustalonym z klientem.
3. Określenie połysku: „mat, półmat, satyna, półpołysk, połysk” są orientacyjnymi nazwami i stanowią tylko podstawę do ustaleń z Klientem. Jeżeli istotny jest połysk to powinno to zostać ustalone z malarnią zgodnie z ISO 2813. Dla jednego zlecenia dopuszczalne odchylenia w połysku +/- 10 jednostek (ISO 2813, kąt padania światła 60°).
4. Grubość powłoki powinna być mierzona w 5 obszarach pomiarowych. Dla farb proszkowych nie powinna być mniejsza niż:
5. Przyczepność powłoki musi spełniać wymagania normy EN ISO 2409. Kryterium stanowi pomiar metodą siatki nacięć krzyżowych, odległość między nożami 2 mm. Rezultat musi być 0.
1. Wyroby o jednakowych kształtach i stosunkowo małych wymiarach pakowane są w folię stretch, a następnie układane są na palecie, o ile zostały na niej dostarczone, po przełożeniu warstwą kartonu lub przekładek drewnianych. Na koniec paleta jest spinana z ułożonymi elementami za pomocą taśmy poliestrowej . Ilość warstw zależna jest od rodzaju materiału należy jednak zwrócić uwagę na stabilność towaru podczas transportu.
2. Wyroby o dużych wymiarach (np. balustrady) i niestandardowych kształtach pakowane są w folie stretch.
1. W przypadku szczególnych oczekiwań lub niemożności spełnienia warunków wymienionych w punkcie A należy poinformować o tym pisemnie malarnię.
2. Malarnia nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe podczas transportu, składowania i montażu wyrobów pomalowanych poza terenem malarni.